Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
416.23 --- 433 --- actief luisteren --- gezin --- luistervaardigheden --- ontwikkelingspsychologie kinderen --- opvoeding --- pubers --- Tot c. 13 jaar --- Opvoeding in de praktijk
Choose an application
474.22 ) Onderwijsstijlen --- acceptatie --- actief luisteren --- basisonderwijs --- communicatievaardigheden --- gedrag --- kinderen --- rationeel denken --- rationeel-emotief denken --- relatie leraar-leerling --- zelfbeeld --- 454 --- didactiek (ler) --- Communicatievaardigheden --- Onderwijs
Choose an application
Psychiatry --- Sociology of health --- Mass communications --- #KVHB:Gesprekstechniek --- #KVHB:Gezondheidspsychologie --- 499.4 --- 603.3 --- actief luisteren --- arts-patiënt relatie --- communicatie --- gesprekken --- patiënt --- slecht-nieuwsgesprek --- Mondelinge communicatie --- De arts; beroep en opleiding
Choose an application
Om gesprekken tijdens het werk van verpleegkundigen optimaal te laten verlopen, is kennis over verschillende facetten van communicatie essentieel. Want wat is goed communiceren? Welke inzichten in eigen gedrag en welke vaardigheden zijn van belang? Hoe voorkom je misverstanden? Dit boek gaat hier op in.Het boek bevat zeven hoofdstukken. Hoofdstuk 1 gaat over gedrag, attitude en beroepshouding. Dat is de basis waarop de verzorgende of de verpleegkundige zijn of haar beroep opbouwt én waarop men terug moet kunnen vallen. Hoofdstuk 2 behandelt de communicatie en geeft inzicht in het communicatieproces en welke vaardigheden hierbij komen kijken. In hoofdstuk 3 worden aspecten behandeld die de oorzaak kunnen zijn van miscommunicatie. Hoofdstuk 4 gaat in op de professionele gespreksvoering met een overzicht van een aantal veel voorkomende gespreksvormen in de gezondheidszorg. Hoofdstuk 5 behandelt conflicten: het voorkomen en beheersen van (dreigende) situaties. In hoofdstuk 6 wordt uitvoerig stilgestaan bij de cultuurverschillen. Er worden in dit hoofdstuk praktische tips aangeboden. Daarnaast is er veel aandacht gegeven aan cultuur en welke mogelijkheden we hebben cultuurverschillen te overbruggen. Hoofdstuk 7 ten slotte, behandelt allerlei soort groepsgesprekken.
Provincie West-Vlaanderen --- 613.48 --- communicatie --- gezondheidszorg --- groepsgesprekken --- patiënten --- verpleegkunde --- verpleegkundige communicatie --- 305.8 --- 499.4 --- 613.3 --- actief luisteren --- attitude --- beroepshouding --- conflicthantering --- cultuurverschillen --- gedrag --- gesprekstechnieken --- non verbale communicatie --- Roos van Leary --- slecht-nieuwsgesprek --- sociale vaardigheden --- psychosociale zorg en de klinisch psycholoog in het ziekenhuis --- Communicatie --- Mondelinge communicatie --- Beroep en opleiding --- Sociology of minorities --- Sociology of health --- Actief luisteren --- Attitude --- Beroepshouding --- Conflicthantering --- Cultuurverschillen --- Gedrag --- Gesprekstechnieken --- Gezondheidszorg --- Non verbale communicatie --- Slecht-nieuwsgesprek --- Sociale vaardigheden --- Verpleegkunde
Choose an application
Leidinggevenden worden vaak geconfronteerd met allerlei soorten conflicten in hun team en in de organisatie. Conflicten kunnen een bron van stress zijn, maar ook een startpunt om verschillen uit te spreken, relaties te herstellen en nieuwe afspraken voor toekomstige samenwerking te maken. Bemiddeling wordt hoe langer hoe meer erkend als een krachtige manier om te interveniëren in conflicten, zonder een beroep te doen op juridische procedures of autoriteiten die een beslissing van bovenaf nemen. Deze pocket is niet geschreven voor de professionele bemiddelaar; hij richt zich specifiek tot de leidinggevende die een rol van bemiddelaar wil opnemen en zich hier grondig op wil voorbereiden. Het boek zorgt voor een houvast om zelf op een constructieve manier bij te dragen aan het oplossen van conflicten in de eigen werkomgeving
conflictbemiddeling --- Personnel management --- leidinggeven --- Industrial psychology --- conflicthantering --- HRM (human resource management) --- Social psychology --- #SBIB:309H251 --- #SBIB:35H303 --- 366.41 --- actief luisteren --- conflicten --- groepsdynamica --- interventies --- leiding geven --- S20090074.JPG --- bemiddeling --- management --- Interne communicatie en organisatie --- Organisatieleer: mensen --- Leidinggeven --- 007 --- 65.012.4 --- Conflicten --- Conflicthantering --- Sociale vaardigheden --- Managementvaardigheden --- Bemiddeling --- Provincie West-Vlaanderen --- leiderschap --- Leiderschap --- Conflict
Choose an application
Interactieve vaardigheden in de zorg helpt (aankomende) zorgverleners beter te communiceren met de patiënt. Om goede zorg te kunnen verlenen, is de juiste interactie met de patiënt een belangrijke voorwaarde. Die interactie begint met luisteren, inleven, de juiste vragen stellen om ten slotte te komen tot een oplossingsgerichte gespreksvoering. Iedere stap in het proces komt uitgebreid in afzonderlijke hoofdstukken aan bod. Daarnaast komt de relatie met de zorgvrager nog een keer samenvattend aan de orde. In het laatste hoofdstuk zijn casuistiek en communicatieprotocollen voor specifieke gespreksvormen opgenomen waarmee de student kan oefenen.
communicatie --- verpleegkunde --- 613.3 --- communicatieve vaardigheden --- gesprekstechnieken --- patiënten --- verpleegkundig beroep --- verpleegkundige communicatie --- verpleegkwaliteit --- 304 --- 305.8 --- 613.2 --- RVV (relationele verpleegkundige vaardigheden) --- casestudies --- gespreksvaardigheden --- luistervaardigheden --- oplossingsgericht --- verliesverwerking --- verpleegkundige vaardigheden --- Actief luisteren --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Sociale pedagogie - Agogie --- Communicatie --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- Vaardigheidstraining --- Luisteren --- Gesprekstechnieken --- Gesprekstherapie --- welzijnswerk, methoden --- 361.1 --- Nursing --- patiënt-verpleegkundige relatie --- luisteren --- sociale vaardigheden --- verpleegplannen --- gesprekstherapie --- Sociology of social care --- SPH (socio-pedagogische hulpverlening) --- coping --- Communicatie ; gezondheidszorg --- Sociale vaardigheden ; verpleegkunde --- Verpleegkunde --- Gesprekstechniek --- Gedrag
Choose an application
Gerard Egan bouwt in 'Deskundig hulpverlenen' systematisch een beeld op van de vaardigheden waar het op aan komt in het hulpverleningsproces. Vaardigheden die iedereen in meer of mindere mate bezit en van tijd tot tijd aanwendt, maar die bij uitstek tot de deskundigheid van de professionele hulpverlener behoren. De auteur onderscheidt drie fasen in het hulpverleningsproces: fase 1: het identificeren en verhelderen van probleemsituaties, fase 2: het stellen van doeleinden, het ontwikkelen van een aantrekkelijker scenario, fase 3.: actie, het zich bewegen in de riechting van hety gewenste scenario. Deze fasen stellen telkens weer andere eisen aan zowel hulpverlener als hulpvrager.
Communicatie in de hulpverlening --- Methodieken in de hulpverlening --- Hulpverlening methodiek --- 305.8 --- 321.3 --- ADL --- actief luisteren --- besluitvorming --- communicatieve vaardigheden --- competenties --- counseling --- echtheid --- empathie --- entropie --- ervaringen --- gedrag --- hulpverlening --- hulpverleningsmodellen --- inert-zijn --- leerprocessen --- lichaamstaal --- methodiek --- pragmatisme --- respect --- sociale beïnvloeding --- sociale vaardigheden --- verantwoordelijkheid --- zelfhulpgroepen --- communicatie --- psychiatrie --- psychologie --- Communicatie --- Methodiek --- 364.4 --- 364 --- #GBIB:IDGP --- 364 Maatschappelijke hulpverlening --- Maatschappelijke hulpverlening --- 364.4 Hulpverlening. Bijstand --- Hulpverlening. Bijstand --- #gsdbP --- Hulpverlening --- Maatschappelijk werk --- Methodiek. --- Hulpverlening ; methodiek
Choose an application
Deel 1. Communicatie in theorie1. Modellen2. Doelen3. Specifieke patiëntgroepenDeel 2. Communicatie in praktijk4. Verstrekken van informatie.5. Reageren op emoties6. Interdisciplinaire afstemming7. Anders voorlichten
316.77 --- #SBIB:316.334.3M52 --- #SBIB:316.8H30 --- communicatie --- communicatie verpleegkundige-patiënt --- patiënt-verpleegkundige relatie --- patiëntenbegeleiding --- 305.8 --- 499.4 --- actief luisteren --- attitude --- beroepshouding --- gezondheidszorg --- sociale vaardigheden --- therapietrouw --- verpleegkunde --- Communicatie in de hulpverlening --- Communicatie --- communicatie (gez) --- sociale vaardigheden (gez) --- 613.2 --- Gesprekstechnieken --- Gezondheidszorg --- communicatie (leesbaarheid) --- gesprekstechnieken --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie --- Medische sociologie: professionele aspecten van de hulpverlening --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- Mondelinge communicatie --- (zie ook: informed consent) --- PXL-Healthcare 2015 --- verpleegkundige en patiënt --- communicatievaardigheden --- Verpleegkunde --- Patiënt-verpleegkundige relatie --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatietheorieën --- Relatie verpleegkundige - patiënt --- Communicatietheorie
Choose an application
Dit boek bevat een aantal eeuwenoude wijsheden over de opvoeding, aangevuld en in onze eigen tijd geplaatst met moderne inzichten over het omgaan met medemensen in een veranderende samenleving. Gordons methode gaat uit van de bereidheid van ouders om gemaakte fouten te erkennen en ervan te leren. Het vermijden van fouten in de opvoeding verklein de tegenstellingen en maakt conflicten bespreekbaar een oplosbaar. De bereidheid tot toenadering - tot luisteren - herstelt het natuurlijke wederzijdse respect. Beide partijen gaan erop vooruit - niemand valt met de methode van Gordon uit de boot.
gezin --- gezinspedagogiek --- Educational sciences --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Social policy and particular groups --- ouders-kind relatie --- pedagogiek --- Developmental psychology --- Educational psychology --- gezinstherapie --- onderwijs --- opvoeding --- Parent-Child Relations. --- 316.472.4 --- 316.472.4 Tussenmenselijke verhoudingen. Interpersoonlijke relaties --- Tussenmenselijke verhoudingen. Interpersoonlijke relaties --- Parent Child Relationship --- Parent-Child Relationship --- Child Relationship, Parent --- Child Relationships, Parent --- Parent Child Relations --- Parent Child Relationships --- Parent-Child Relation --- Parent-Child Relationships --- Relation, Parent-Child --- Relations, Parent-Child --- Relationship, Parent Child --- Relationship, Parent-Child --- Relationships, Parent Child --- Relationships, Parent-Child --- 846 Identiteit --- 847 Onderwijs --- 848 Demografie --- 850 Vrede- en conflictstudies --- Kinderpsychologie --- ouder-kind relatie --- 111980.jpg --- gezinsopvoeding --- #GSDBP --- 316.356.2 --- 159.922.7 --- actief luisteren --- 433 --- conflicthantering --- ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- ouderschap --- pedagogiek (opvoedkunde) --- gezinssociologie --- jeugdpsychologie --- kinderpsychologie --- relaties --- 37.018 --- (zie ook: psychologie) --- #GGSB: Pedagogie --- #GGSB: Psychologie --- 433.1 --- 418.2 --- 433 )* OPVOEDING IN DE PRAKTIJK --- opvoedingsstijlen --- psychologie (gez) --- Opvoedingsstijlen --- Parent-Child Relations --- Opvoeding en onderwijs --- Gezinnen --- Parent-Offspring Interaction --- Interaction, Parent-Offspring --- Parent Offspring Interaction --- Parent-Offspring Interactions --- Opvoeding --- Gezin --- Opvoedingsstijl --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Onderwijs --- Ouderenzorg --- Pedagogie --- Psychologie
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|